Wdrażanie certyfikatów SSL, HTTPS – RODO na stronach internetowych

Uruchomienie certyfikatu SSL na stronie – szyfrowanie danych.

SSL na Twojej stronie to 3 etapy. Jeśli praca ma być wykonana profesjonalnie, nie powinieneś rezygnować z żadnego.

Etap I. Wybór i kupno komercyjnego certyfikatu SSL.

W zależności od tego, jaką działalność prowadzisz potrzebujesz do tego odpowiedni certyfikat SSL. Generalnie w tym przypadku działa zasada: im droższy – tym lepszy. Mają na to wpływ np. sumy gwarancyjne certyfikatu SSL, sposób walidacji domeny, zakres ochrony (czy mają być chronione również subdomeny), czy ma być chroniona tylko domena główna, bez przedrostka www, rozpoznawalność przez przeglądarki, możliwość przypisania do konkretnego IP, i wiele, wiele innych czynników, które decydują o wysokości opłaty początkowej oraz opłaty za przedłużenie ważności certyfikatu.

(…)

Etap II. Instalacja certyfikatu SSL na serwerze.

Zakupiony certyfikat (Klucz prywatny, Certyfikat, Certyfikaty pośredniczące) należy poprawnie zainstalować na serwerze, na którym jest hostowana strona. Należy pamiętać że przeniesienie strony na inny hosting, to również procedura przeniesienia certyfikatu SSL. Czynność tę należy wykonać z należytą starannością mając na uwadze bezpieczeństwo wpisywanych kluczy (np. sposób wysyłki ich na serwer).

(…)

Etap III. Wdrożenie certyfikatu SSL na stronie.

Ten etap ma wiele punktów, wymienimy tylko podstawowe, aby nakreślić zakres prac do wykonania, ponieważ każda strona internetowa jest inna, bardziej lub mniej rozbudowana.

Co do zasady powinno się wykonać następujące czynności, aby spełnić niezbędne minimum, mając nadzieję że nie stracimy aktualnej pozycji np. w wynikach wyszukiwania.

1. Przekierowania – ustawianie na nowy adres
2. Zasoby wewnętrzne serwisu – sprawdzenie linków wewnętrznych, zmiana – jeśli jest wymagana, zarówno w kodzie strony jak i w bazie danych
3. Zasoby zewnętrzne – sprawdzenie linków zewnętrznych. Mozolne sprawdzenie i rozesłanie próśb o zmianę linków do naszej strony.
4. Reklama i promocja serwisu (wszelkie dociągnięcia, iframe naszych elementów strony, widgetów, wtyczek)
5. Google Search Console
6. Nowa mapa strony – Sitemap XML
7. Google Analytics, statystyki
8. Czas ładowania strony (sprawdzenie czy szyfrowanie nie obciąża dodatkowo serwera, dalsze kroki jeśli jest to wymagane)

Powyższy opis to tylko “zarys” efektu wprowadzenia RODO, oraz wymagań dot. bezpieczeństwa przez Google czy przeglądarki internetowe. Ich różnorodność, szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych determinuje koszty szczególnie związane z jakością certyfikatu SSL, który powinno wdrożyć się na swojej witrynie internetowej.

Mając na uwadze powyższe, wdrożenie certyfikatu SSL, staje się koniecznością, jeśli strona internetowa ma istnieć i nadal spełniać swoją funkcję w internecie.

W przypadku zainteresowania usługą, w celu wyceny prac, prosimy na adres biuro@obslugamedialna.pl wysłać następujące informacje:
– adres strony internetowej,
– zwrotny adres e-mail,
– nr telefony kontaktowego,
– zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

lub kontakt telefoniczny pod numer telefonu:

+48. 504 958 559